Våre gruppetimer

Spinning

SPINNING

Alle kan trene spinning uansett form og størrelse. Spinning er skånsomt mot leddene og i tillegg bruker du store muskler som rumpe, lår og legger. Det gjør at du bruker flere kalorier. Spinning er en fin måte å øke kondisjonsnivået ditt på. Timene er lagt opp til inspirerende musikk og av godt kvalifi­serte instruktører.

På Ålgård Sport & Helsesenter tilbyr vi spinning med bruk av systemet Stages Flight. Alle våre 40 spinningsykler har puls-, hastighets-, tråkkfrekvens- og wattmåler med display på hver sykkel og visning på storskjerm. Med Stages Flight profil for du umiddelbart etter hver økt tilsendt epost og/eller sms med dine resultater.

Watt-trening er for både aktive syklister og mosjonister. Det er en stor motivasjonsfaktor, for med watt måling har du alltid kontroll på intensiteten på hver eneste av dine treninger.

 

AV ULIKE TYPER SPINNING TILBYR VI:

  • Spinn 45
  • Spinn 50
  • Spinn 55
  • Sykling 90
  • Utesykling

 

BESKRIVENDE TEKST:

 

  • Spinn 45
    Spinn 45 kjøres både som morgen- og kveldsspinning.

 

  • Spinn 50
    Spinn 50 kjøres både som morgen- og kveldsspinning.
     
  • Spinn 55
    Spinn 55 kjøres som morgen- og kveldsspinning

  • Sykling 90:
    Sykling 90 varer i 90 minutter og kjøres onsdager kl. 18.30 fra oktober til medio april. Sesongen starter med solide og grunnleggende økter, som legger grunnlaget for sesongens kommende trening. Vi begynner sesongen med relative korte og middels intense intervaller, som gradvis økes i både lengde og intensitet. Mot slutten av sesongen vil alle deltakere ha økt sin form og kapasitet betraktelig.

    Sykling 90 er absolutt for alle, trente som ikke trente. Hver enkelt kjører sine treningsøkter iht. egen kapasitet, og bestemmer selv hvor høy intensitet treningen skal gjennomføres med.
  • Utesykling
    Utesykling starter opp når sesongen for innendørs Sykling 90 avsluttes. Det kjøres to økter i uken, onsdager kl. 18.30 og søndager kl. 10.00.

    På onsdager blir det intervaller, hvor vi samlet sykler til stedet hvor intervallene skal sykles (kan være bakker eller flatt terreng). Når alle er ferdige med sine økter sykler vi samlet hjem i flokk. Økten kan vare fra 1,5 til 2,5 timer, avhengig av hvor fort vi kommer oss til og fra treningsområdene.

    På søndager er det langtur hvor vi i samlet flokk drar ut på tur med lav intensitet. Ingen skal føle at de må jobbe livet av seg for å kunne være med, og ingen vil bli frasyklet og overlatt til seg selv. For de som får lyst er det selvsagt rom for fartslek etc underveis.

    Løypen vil variere, og den prøves lagt slik at vi kan få oss en kopp kaffe underveis. Økten regnes å vare fra 3 til 4 timer.

    OBS:
    Det vil bli syklet på landevei, inntil annen beskjed gis. Det kan anvendes racersykkel, hybridsykkel og MTB. Da MTB er en god del tyngre å drive fremover enn en sykkel med smale hjul, vil det sterkt anbefales at deltakere som ikke er trente eller vant til å sykle ikke drar ut på MTB, når turen går på landevei. Det vil kunne redusere hastigheten betraktelig.

 

:

 



RPM